Нагадаємо, що 19 липня 2021 року, за фінансуванням УКФ, стартував проєкт «Університетська мобільніcть: MobileArt EDU CAMP». Головними завданнями проєкту є налагодження активної співпраці та обмін досвідом у галузі освіти, науки і культури між представниками викладацької та студентської спільноти Університету Григорія Сковороди в Переяславі та Ізмаільського державного гуманітарного університету, створення додаткових можливостей для теоретичної і практичної підготовки студентства у галузі мистецтв, впровадження в освітній процес нового досвіду, ознайомлення з мультинаціональною культурною спадщиною Центральних та Південних регіонів України. Сьогодні вдало пройшов другий день мобільного мистецького табору.
Другий день проєкту виявився цікавим та насиченим. Для учасників колективного стажування, було організовано та проведено чудовий пленер в Музеї народної архітектури та побуту Середньої Наддніпрянщини, який справедливо вважається перлиною Переяславщини. Тут, під відкритим небом, учасники проєкту познайомилися із найцікавішими експонатами та експозиціями музею, серед яких справжнє українське село кінця ХІХ – початку ХХ століть. Такий екскурс допоміг потрапити в світ автентичної народної культури, архітектури та творчості, побачити атрибути звичаїв та обрядів Київщини, відтворити мальовничі пейзажі, пам’ятки матеріальної і духовної культури українців, розміщені в природному ландшафті.
До процесу вибору пейзажного мотиву підійшли професійно – беручи до уваги освітлення, колірні відношення неба і землі, характер місцевості та рослинності, взаємозв’язок великих і малих мас, стан погоди.
Гості з Ізмаїлу насолодилися прогулянкою музеєм, реалістично відтвореними дворами, вулицями, майданом, провулками і рослинним світом справжнього українського села, зробили відповідні ескізи, з великою зацікавленістю розглянули оздоблені розписами скрині, мисники, дерев’яні та глиняні миски, різьблені сволоки, божниці, та речі побуту: неповторні колоритні рушники, килими, скатертини, ліжники… Серед архітектурних пам’яток Музею глибокі враження у гостей залишили рідкісні експонати: церква Покрови Пресвятої Богородиці поч. XVII ст. та дзвіниця середини XVIIІ ст. з Правобережної Київщини, церква св. Георгія середини XVIIІ ст. з Переяславщини, зображена Тарасом Шевченком на малюнку «Андруші», вишуканий мисливський будинок князя О. Горчакова, церковнопарафіяльна школа початку ХІХ ст., корчма початку ХІХ ст. з міста Переяслава, двори з хатами середняка, чинбаря, столяра, гончара, бондаря з сіл Переяславщини.
Робота на пленері тривала в дружній атмосфері, що сприяло теплому творчому спілкуванню, обміну художнім досвідом, зростанню професійних вмінь і навичок студентів, формуванню власної системи мислення, акцентованої на почуттях, виявленню авторської індивідуальності.
Заплановані тижневою програмою проєкту пленери мають на меті удосконалення професійних навичок, в тому числі цілісного сприйняття й відтворення в живописі кольорових співвідношень неба, землі, води, архітектури в природному середовищі, розширенню розуміння кольорового тону, світла, насиченості, колориту. формуванню глибокої просторової орієнтації професійного сприйняття натури.
Емоції, які отримали учасники пленеру в Музеї під відкритим небом, втілювалися в колористичному вирішенні їх пейзажних етюдів, світобачення та образне мислення яких формує сучасний живопис України.
Нагадаємо, що проєкт відбувається за всебічної підтримки виконуючого обов’язки ректора Університету Григорія Сковороди в Переяславі, декана факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій, доктора історичних наук, кандидата політичних наук, доцента Віталія Коцура, проректора з міжнародних зв’язків та проектної діяльності, кандидата педагогічних наук, доцента Оксани Ковтун та кандидата педагогічних наук, професора, декана факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва Наталії Ігнатенко.