Erasmus+ Youth «Єдність – це сила»

Партнери: Молдова, Туреччина, Литва та Україна

Кількість учасників: 28

Термін проведення: 21-26 лютого 2020 року.

Мета проєкту – мінімізувати нерівність у суспільстві та створити дружню атмосферу. Очікувані результати та вплив нашого проєкту:

  • Показати, що соціальна згуртованість має національну ідентичність
  • Показати вплив вікової групи однолітків на участь у суспільному житті
  • Розглянути групову динаміку за допомогою емоційного усвідомлення
  • Довести, що можна жити разом
  • Зробити кроки до колективного миру та сприяння усвідомленню
  • Показати, що мультикультуралізм вигідний
  • Показати соціальну згуртованість без меж

ERASMUS+ – це програма Європейського Союзу, що підтримує проєкти міжнародної співпраці, партнерства, заходи й мобільність у сфері освіти, підготовки, молоді й спорту у період з 2014 по 2020 рік. Обмін студентами, опанування ними нового досвіду, забезпечує розвиток моральних цінностей, тісну співпрацю між країнами і крос-культурну комунікацію.

Налагоджена впродовж декількох років співпраця нашого університету з Туреччиною має неабиякий вплив на мотивацію студентства до навчання, вдосконалення рівня англійської мови. Упродовж тижня (20-27 лютого 2020 року ) шість студентів під керівництвом кандидата політичних наук, доцента кафедри політології Коцура Віталія відвідали місто Шанлиурфа, що в Туреччині, у рамках проєкту «Єдність – сила» (Unity is Strength), що мав на меті покращити соціальну згуртованість різних соціальних груп учасників, міжособистісну культурну взаємодію та виховати повагу до національних відмінностей.

Також було зазначено, що соціальна згуртованість – здатність жити разом без врахування релігійних, мовних, расових та статевих відмінностей. У цьому контексті тренінги висвітлювали аспекти соціальної згуртованості, єдності, соціального підприємництва, міжкультурної комунікації та нерівності можливостей.

У проєкті взяли участь загалом 28 учасників з таких 4 країн: Молдова, Німеччина, Туреччина та Україна.

Перший день ознаменувався прибуттям усіх учасників до аеропорту та супровід їх представниками-координаторами до готелю. Робота була розпочата з цікавих ігор для ближчого знайомства та взаємодії задля створення тісних дружніх стосунків між учасниками. Аби запобігти непорозумінням та допомогти один одному, кожним учасником було описано власні страхи, переживання та пропозиції щодо подальшої роботи.

Кожний наступний день був цікавим та інформативним: неформальні методи навчання, утілені в іграх-розминках від кожної країни на початку дня, задавали гарний темп роботи. У ході спілкування стосунки ставали міцнішими, відчувалася міжнаціональна та всенародна єдність. Програмними заходами також було передбачено відвідання дитбудинку та сімей-біженців. Комунікація між людьми різних соціальних груп та національностей доводила, що ми можемо порозумітися, попри національні відмінності; що мовний бар’єр можна подолати за будь-яких умов; що обізнаність у культурі й основних традиціях інших країн надзвичайно важлива.

«Культурний фестиваль» наприкінці другого дня був веселим та цікавим! Гострі м’ясні страви, пахлава, рахат-лукум, шоколад, цукерки, фрукти і ще безліч цікавих фактів про традиції країн-учасників заохочували до спілкування та смакування національних страв. Свято закінчилося запальними, традиційними для Туреччини, танцями.

Завдяки організаторам проєкту міжнаціональна команда мала змогу відвідати величне місто Шанлиурфа, засноване за 2000 років до початку нашої ери й бачило пророка Авраама, старовинний Харран, гігантський (у порівнянні з нашим) університет Харран та ще багато пам’яток історії та культури.

Досвід участі в цьому проєкті дає змогу побачити майбутні можливості.

У результаті зустрічі учасники змогли

  • з’ясувати, що соціальна згуртованість має національну ідентичність;
  •  розглянути групову динаміку за допомогою емоційного усвідомлення;
  • довести, що можна жити разом, роблячи кроки до колективного миру та сприяючи обміну досвідом;
  • показати соціальну згуртованість без меж, вигідність мультикультуралізму, вплив вікової групи однолітків на участь у суспільному житті.