Проєкт MOTIVET4UA сприяє розвитку міжнародної співпраці між закладами вищої освіти (ЗВО) Фінляндії та України.
Метою проєкту є посилення інституційного потенціалу шляхом удосконалення компетентностей викладачів педагогічних закладів у сфері мультимодальної педагогіки, цифрового навчання та відповідального використання штучного інтелекту (ШІ). Це сприятиме модернізації професійної освіти та навчання (VET) і забезпечить її відповідність суспільним та економічним потребам.
Тривалість проєкту:
1 серпня 2025 р. – 31 грудня 2027 р.
Основні напрями досліджень:
Навчання, викладання та взаємодія.
Дослідницькі галузі:
Освіта, трудове життя та безперервне професійне консультування (lifelong guidance).
Консорціум проєкту:
Проєкт фінансується Національним агентством освіти Фінляндії у межах програми Team Finland Knowledge (TFK).
Опис проєкту
Консорціум проєкту MOTIVET4UA складається з двох фінських і двох українських закладів вищої освіти.
Координатором проєкту виступає Університет Ювяскюля (JYU).
Школа професійної педагогічної освіти Університету прикладних наук JAMK забезпечить можливості для бенчмаркінгу практик дистанційної та цифрової педагогіки, включно з використанням інструментів штучного інтелекту (ШІ) в онлайн-навчанні, а також сприятиме співпраці з представниками ринку праці у процесі дистанційної підготовки викладачів.
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна та Університет Григорія Сковороди в Переяславі братимуть участь у розробці вебінарів для педагогів-стажистів, інформуванні студентів і викладачів про існуючі можливості академічних обмінів, а також у проведенні воркшопів, спрямованих на подолання втрат у навчанні, яких зазнали викладачі та студенти внаслідок триваючої війни.
Основна увага проєкту зосереджена на розвитку української вищої освіти, зокрема підготовки викладачів професійної освіти (VTE), шляхом:
підтримки розвитку педагогічних практик дистанційного та цифрового навчання;
посилення співпраці з ринком праці під час дистанційного навчання;
поглиблення розуміння системних змін у сфері освіти;
розроблення заходів для подолання втрат у навчанні, яких зазнали викладачі та студенти внаслідок війни в Україні, у контексті професійної педагогічної освіти.