Проєкт Еразмус+ “EESF”

Проєкт Erasmus+ CBHE “Empowering Educators for Sustainable Future: Enhancing Teacher Training Capacity for Ukraine’s Recovery” (EESF)

Університет Григорія Сковороди в Переяславі є партнером міжнародного проєкту Erasmus+ KA2 (Strand 1) №101237551 “Empowering Educators for Sustainable Future: Enhancing Teacher Training Capacity for Ukraine’s Recovery” (EESF). Ініціатива спрямована на модернізацію системи підготовки педагогічних кадрів в Україні через інтеграцію освіти для сталого розвитку (Education for Sustainable Development, ESD) та гармонізацію з європейськими стандартами. Проєкт відповідає на сучасні виклики, зумовлені наслідками війни, та сприяє формуванню стійкої, інклюзивної й інноваційно орієнтованої системи підготовки вчителів, посилюючи спроможність українських університетів забезпечувати якісну освіту, здатну реагувати на соціально-економічні, екологічні та педагогічні виклики.

Метою проєкту є модернізація української системи підготовки вчителів через інтеграцію освіти для сталого розвитку та узгодження педагогічної освіти з європейськими стандартами, що є особливо важливим у період післявоєнного відновлення.
Проєкт спрямований на:

  • формування стійкої, інклюзивної та інноваційної моделі педагогічної освіти;

  • посилення інституційної спроможності закладів вищої освіти;

  • подолання дисбалансів між регіонами у доступі до якісної підготовки вчителів;

  • розвиток професійних компетентностей майбутніх педагогів і вчителів-практиків у сфері сталого розвитку;

  • впровадження гендерної рівності як стандарту університетської політики;

  • створення умов для інноваційного викладання, досліджень та міжуніверситетської співпраці.

Проєкт передбачає впровадження структурованого багаторівневого підходу, який охоплює вдосконалення національних політик, зміцнення інституційної спроможності університетів та забезпечення доступності сучасної педагогічної освіти для різних регіонів України. У межах EESF розробляється стандартизована програма з освіти для сталого розвитку, створюються цифрові ресурси та навчальні матеріали, впроваджуються програми професійного розвитку для студентів педагогічних спеціальностей і вчителів. Особлива увага приділяється подоланню нерівностей між міськими та сільськими громадами, забезпеченню рівного доступу до якісної педагогічної підготовки та впровадженню принципів інклюзивності.

Важливим компонентом є формування та інституціалізація Університетської Стратегії гендерної рівності, що узгоджується з політиками ЄС і Ціллю сталого розвитку 5 (SDG 5). Університети також створюватимуть SDG University Labs — інноваційні простори для досліджень, міждисциплінарної співпраці та практичного впровадження принципів сталого розвитку.

Проєкт відповідає пріоритетам Erasmus+ CBHE, сприяє цифровій трансформації освіти, посиленню міжнародного партнерства та інтеграції України в Європейський простір освіти.

Основні цілі проєкту:

  • розроблення сучасної програми з ESD;

  • створення інноваційних навчальних матеріалів та цифрових ресурсів;

  • упровадження програм професійного розвитку вчителів;

  • розвиток партнерських мереж між університетами ЄС та України;

  • розробка університетських стратегій гендерної рівності;

  • формування компетентностей сталого розвитку та громадянської відповідальності;

  • забезпечення механізмів оцінювання та масштабування результатів.

Учасники консорціуму: