Партнери проєкту: Угорщина, Британія, Вірменія, Україна, Туреччина, Марокко
Мета проєкту: покращити умови перебування іноземних студентів на навчанні в іншій країні.
Термін проведення: 20-28 січня 2020 року.
Результати проєкту:
Erasmus + Youth – це програма Європейського Союзу, що відкриває нові можливості для молоді різних країн, створює умови для культурного обміну, підтримує проєкти, заходи і мобільність у сфері освіти, підготовки, молоді та спорту. Молодіжні обміни дозволяють групам молодих людей із різних країн зустрітись, працювати над спільними проєктами протягом певного часу. Зазвичай у рамках проєктів проводяться семінари, тренінгові курси, заходи з налагодження співпраці, навчальні візити, навчання та обмін на європейському рівні, реалізація спільних ініціатив із розвитку співробітництв тощо.
Україна бере активну участь в програмах від Erasmus + Youth. Маючи вже неабиякий досвід співпраці із закордонними партнерами, здійснення академічної мобільності та молодіжних обмінів, Україна стрімко розвиває свій потенціал на світовому рівні, а особливо – у сфері освіти, комбінуючи власний та європейський досвід. Заклади вищої освіти безупинно працюють над розширенням горизонтів для студентів та працівників, залучаючи їх до європейських програм, тим самим, забезпечуючи висококваліфікованих та конкурентоспроможних кадрів на світовому ринку праці.
Нещодавно, протягом 20-28 січня 2020 року були проведені заходи в місті Анкара (Туреччина) в рамках проєкту «Інша країна – інше життя» (A Different Country, A Different Life), в якому брали участь і молодь з України. Мета цього проєкту – висвітлити проблеми, з якими стикається іноземний студент за кордоном, а також визначити, що сприяє рішенню студента навчатись в закладі вищої освіти в іншій країні.
Аплікантом проєкту виступає Фонд Дост (Dost Foundation), на базі якого протягом трьох днів активно проводились заходи. Учасниками проєкту була молодь із різних країн, таких як: Вірменія, Угорщина, Марокко, Великобританія та Україна. Кожна група складалась із 7 осіб: одного лідера та шістьох учасників(переважно студентів). Зі сторони України лідера групи представляла керівник відділу міжнародних зв’язків «Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди» – Ковтун Оксана Анатоліївна.
В рамках цього проєкту було проведено багато заходів, спрямованих не тільки на з’ясування та знаходження шляхів подолання перешкод для студентів, які здійснюють навчання за кордоном, а також на культурознавче збагачення учасників. Протягом першого дня відбувалось знайомство серед учасників, проводились ігри та заходи, що б сприяло на створення гармонійної дружньої атмосфери в колективі і налаштувало б всіх на плідну працю. Було представлено результати аналізу потреб, проблем та пропозицій, отриманих в ході польових досліджень, проведених молоддю, що мають міжнародну освіту. Учасники обмінювались власним досвідом, обговорювали важливі проблеми, виклики та перешкоди, що стоять перед студентом під час навчання. Протягом наступних трьох днів заходи проводились на базі Фонду Дост. Учасники мали змогу дати інтерв’ю про власний досвід, розповісти про переваги та недоліки навчання за кордоном, висвітлити важливі проблеми та розповісти про навчання в власному університеті.
Протягом робочої поїздки кожного вечора проводились культурні заходи, присвяченні презентації кожної з країн. Це зумовило культурному розвитку, збагаченню знань про кожну країну-партнера, її традиції, культуру та освіту. Було розповсюджено результати досліджень про якість навчання для іноземних студентів в їхній країні, статистичні дані, умови перебування, можливості та ймовірні перешкоди при навчанні для студента. Водночас, були проведені екскурсійні програми по місті Анкара. Учасники мали змогу побачити історичні місця такі як: Замок Анкари, Музей Війни за незалежність, Республіканський музей, Музей Науки і Техніки METU тощо.
Проєкт «Інша країна – інше життя» дав можливість звернути увагу на перешкоди та виклики, що стоять перед кожним іноземним студентом. Подальша робота кожної групи – поширювати здобутий міжнародний досвід у власній країні, зробивши внесок в подолання поширених проблем, які виникають в іноземних студентів. Участь української молоді в проєкті стала вагомим внеском у дослідженні викликів, з якими стикаються студенти під час навчання за кордоном. Успіх української сторони став можливим завдяки підтримці ректора «Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди» – академіка Коцура Віктора Петровича.