MOTIVET4UA

Сприяння розвитку мультимодальних освітніх практик і компетентностей викладачів у системі професійної освіти та навчання (VET): українсько-фінська співпраця

Проєкт MOTIVET4UA сприяє розвитку міжнародної співпраці між закладами вищої освіти (ЗВО) Фінляндії та України.
Метою проєкту є посилення інституційного потенціалу шляхом удосконалення компетентностей викладачів педагогічних закладів у сфері мультимодальної педагогіки, цифрового навчання та відповідального використання штучного інтелекту (ШІ). Це сприятиме модернізації професійної освіти та навчання (VET) і забезпечить її відповідність суспільним та економічним потребам.

Тривалість проєкту:
1 серпня 2025 р. – 31 грудня 2027 р.

Основні напрями досліджень:
Навчання, викладання та взаємодія.

Дослідницькі галузі:
Освіта, трудове життя та безперервне професійне консультування (lifelong guidance).

Консорціум проєкту:

  • Університет Ювяскюля (JYU)
  • Університет Григорія Сковороди в Переяславі
  • Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • Університет прикладних наук JAMK, Школа професійної педагогічної освіти (School of Professional Teacher Education).

Проєкт фінансується Національним агентством освіти Фінляндії у межах програми Team Finland Knowledge (TFK).

Опис проєкту

Консорціум проєкту MOTIVET4UA складається з двох фінських і двох українських закладів вищої освіти.

Координатором проєкту виступає Університет Ювяскюля (JYU).

Школа професійної педагогічної освіти Університету прикладних наук JAMK забезпечить можливості для бенчмаркінгу практик дистанційної та цифрової педагогіки, включно з використанням інструментів штучного інтелекту (ШІ) в онлайн-навчанні, а також сприятиме співпраці з представниками ринку праці у процесі дистанційної підготовки викладачів.

Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна та Університет Григорія Сковороди в Переяславі братимуть участь у розробці вебінарів для педагогів-стажистів, інформуванні студентів і викладачів про існуючі можливості академічних обмінів, а також у проведенні воркшопів, спрямованих на подолання втрат у навчанні, яких зазнали викладачі та студенти внаслідок триваючої війни.

Основна увага проєкту зосереджена на розвитку української вищої освіти, зокрема підготовки викладачів професійної освіти (VTE), шляхом:

  1. підтримки розвитку педагогічних практик дистанційного та цифрового навчання;

  2. посилення співпраці з ринком праці під час дистанційного навчання;

  3. поглиблення розуміння системних змін у сфері освіти;

  4. розроблення заходів для подолання втрат у навчанні, яких зазнали викладачі та студенти внаслідок війни в Україні, у контексті професійної педагогічної освіти.