Університет Григорія Сковороди в Переяславі став учасником проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ)

Відділ міжнародних зв'язків Університету Григорія Сковороди в Переяславі > Новини > Academic IQ > Університет Григорія Сковороди в Переяславі став учасником проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ)

Університет Григорія Сковороди в Переяславі став учасником проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ), що має на меті об’єднати професійну спільноту освітян середньої та вищої освіти, який розпочався 1 серпня 2020 року та триватиме по 31 липня 2022 рік. Результатом діяльності проєкту Academic IQ, співпраці українських та міжнародних експертів стане розвиток освітянського середовища задля відповідального запровадження норм академічної доброчесності та посилення спроможностей освітньої системи України на засадах і принципах академічної доброчесності та якості. Одним із ключових завдань проєкту Academic IQ є надання навчальної та технічної підтримки персоналам центрів внутрішнього забезпечення якості освіти ЗВО у створенні ефективної моделі моніторингу якості освіти, виявленні ключових причин порушень принципів доброчесності учасниками освітнього процесу та надання експертних рекомендацій задля вдосконалення якості освіти в ЗВО.

Компоненти проєкту Academic IQ передбачають роботу з:

  • центрами внутрішнього забезпечення якості освіти/їх структурними відповідниками у ЗВО, науково-педагогічними працівниками та адміністрацією для розробки та впровадження інструментів з оцінки і моніторингу академічної доброчесності та якості освіти в університетах;
  • розробкою єдиного системного підходу для реалізації законодавчих ініціатив та вимог щодо академічної доброчесності в університетах;
  • розвитку та упровадження сучасних методик викладання, практик перегляду та адаптації навчальних програм, що забезпечуватимуть дотримання академічної доброчесності у системі середньої та вищої освіти України.

У межах проєкту Academic IQ Американські Ради спільно з консультантами Міжнародного центру з академічної доброчесності, а також іншими міжнародними та українськими експертами працюватимуть для надання підтримки та навчання Комітету з етики НАЗЯВО для розвитку його спроможності та експертності у сфері академічної доброчесності. Американські Ради також надаватимуть підтримку для вдосконалення програмного забезпечення онлайн платформи НАЗЯВО для акредитації освітніх програм. За підтримки та з використанням досвіду міжнародних та українських консультантів Американські Ради розроблять онлайн-курс з академічної доброчесності для викладачів ЗВО. Курс включатиме: ключові терміни та принципи академічної доброчесності; навчання студентів основам академічного письма; як знайти підхід до студентства, аби підвищити рівень обізнаності щодо академічної доброчесності; як ефективно застосовувати санкції; перевірка на наявність академічного плагіату з використанням відповідних технологій та способи інтерпретації звітів програмного забезпечення; огляд існуючих освітніх програм (включаючи методологію викладання, завдання до виконання в межах курсу, наповнення курсу та перевірку методів оцінки результатів); методи консультування студентства у питаннях досліджень. Відібраними представниками університету (Різник В.В., Усик О.Ф., Дереча А.А.) було пройдено навчання за наступними темами:

  1. Основи академічної доброчесності – Міжнародний центр з Академічної доброчесності (Фундаментальні принципи академічної доброчесності)
  2. Погляд на якість освіти з міжнародної перспективи
  3. Представлення інституційного самооцінювання
  4. «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»: презентація Інструментарію для інституційного аналізу академічної доброчесності та якості освіти»
  5. Академічна доброчесності у системі внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості освіти

Також, у співпраці з Державною службою якості освіти (ДСЯО) та з рекомендаціями українських та міжнародних експертів Американські Ради розроблять модуль щодо забезпечення академічної доброчесності для ДСЯО та директорів закладів середньої освіти. Цей модуль буде представлений як додаток до чинних методологічних вказівок для директорів українських шкіл, запроваджених Державною службою якості освіти для управління процесом внутрішнього та зовнішнього аудиту шкіл, відомого як «Абетка для директора».