Конкурс з пошуку партнера на адаптацію та впровадження навчальної програми з фінансової грамотності

Відділ міжнародних зв'язків Університету Григорія Сковороди в Переяславі > Новини > IREX > Конкурс з пошуку партнера на адаптацію та впровадження навчальної програми з фінансової грамотності

Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) шукає кваліфіковану партнерську організацію для адаптації та впровадження навчальної програми з фінансової грамотності, підготовленої проєктом USAID «Трансформація фінансового сектору» і Університетом банківської справи.

«Мріємо та діємо» – 5-річна програма, спрямована на розвиток та підтримку молоді в Україні, створення сприятливого середовища, в якому молодь матиме можливість реалізувати свої мрії, ідеї та бачення розвитку країни. Використовуючи орієнтований на молоде покоління підхід – не для молоді, а разом з молоддю – програма сприяє молодіжним інноваціям, підприємництву, посиленню участі у прийнятті рішень у громадах та розв’язанні проблем на національному рівні, а також посилює потенціал української молоді бути рушійною силою плюралізму та поваги до різноманітності. «Мріємо та діємо» залучає молодь до розробки та реалізації проєктів.

Обрана організація-партнер співпрацюватиме з IREX у процесах адаптації навчальної програми з фінансової грамотності та впровадження її у 6 цільових областях України з можливістю подальшого поширення в інші регіони й охоплення до 600 школярів (14–16 років, 2 класи в одній школі у 12 громадах), а також у розробці, просуванні та впровадженні онлайн-курсу з фінансової грамотності для платформи «Всеукраїнська школа онлайн», та можливістю розміщення певних модулів на порталі https://osvita.diia.gov.ua/.

Кінцевий термін подачі заявки: 21 лютого 2022 року до 23:59 за Києвом.

КРИТЕРІЇ ПРИЙНЯТНОСТІ ЗАЯВНИКІВ:

Заявник/заявка повинні відповідати наступним вимогам:

  • Мати офіційну реєстрацію і працювати відповідно до всіх чинних цивільних та податкових норм, включаючи, але не обмежуючись відповідними місцевими законами та статутами.
  • Відповідати цілям та принципам проєкту
  • Заявник не є забороненою організацією
  • Заявник має номер DUNS

Типи заявників, що можуть подаватись на грант: українські неурядові організації, в тому числі:

  • Організації громадянського суспільства (ОГС)
  • Молодіжні громадські організації або організації, які реалізують молодіжні ініціативи (МГО)
  • Професійні спільноти
  • Консорціуми УНО/МГО/ОГС
  • Будь-яка організація зі списку вищеможе подати одну заявку на фінансування у відповідь на цей ЗПЗ.

Будь-яка організація з наведеного вище переліку може подати одну заявку на фінансування у відповідь на цей запит.

Основні види діяльності, які повинна виконати партнерська організація упродовж 9 місяців (перелік не є вичерпним):

  1. Адаптація навчальної програми з фінансової грамотності для використання в навчальному середовищі

Заявник(и) буде(уть) робити адаптацію програми з фінансової грамотності (для підлітків 14–16 років) з квітня по травень 2022 року. Пакет навчальних програм буде сфокусований на прикладному підході до навчання і використовуватиме можливості практичного навчання для молоді з урахуванням вікових особливостей. Навчальна програма також передбачатиме інтеграцію основних «м’яких» навичок, необхідних для розвитку фінансового мислення. Повний пакет охоплює рекомендації для проведення навчання зі сценаріями занять, додаткові навчальні матеріали (плани уроків, роздаткові матеріали тощо) та інші необхідні рекомендації для втілення програми фінансової грамотності. Водночас IREX очікує, що заявник вивчить наявні матеріали, а також розробить нові допоміжні матеріали, побудовані на методах гейміфікації та на практичних кейсах.

  1. Залучення до розроблення оцінки програми на пілотному етапі, включно з розробкою інструментів оцінки

Після адаптації навчальної програми з фінансової грамотності Заявник працюватиме з IREX та підрядником з досліджень для фіналізаціїметодології оцінки впливу програми. IREX та підрядник з досліджень, перш за все, розроблять методологію оцінки впливу програми. Заявнику буде запропоновано долучитися до розробки інструментів оцінювання. Наприклад, заявнику буде запропоновано долучитися до визначення оптимального інструменту для вимірювання впливу програми на навички фінансової грамотності молоді, наприклад он-лайн/письмові тести/іспити, вікторини, тематичні дослідження тощо. IREX очікує близько 40 годин співпраці, щоб виконати цей компонент, включаючи спілкування з працівниками IREX та співробітниками підрядників.

  1. Навчання вчителів місцевих шкіл (від 12 до 24 вчителів місцевих шкіл)

Паралельно з адаптацією навчальної програми з фінансової грамотності заявник розпочне набір місцевих вчителів (від 12 до 24 шкільних учителів із цільових громад) і проведе для них навчання у формі 5-денного тренінгу (TOT)у травні-червні 2022 року. Щоб досягти чисельності у 600 представників молоді, заявникові необхідно залучити мінімум 1 учителя в кожній громаді.У межах заявки Заявник повинен запропонувати підхід до процесу набору вчителів.

  1. Впровадження програми з фінансової грамотності у 12 відібраних громадах

Після завершення тренінгу TOT вчителі, з вересня по грудень 2022 року,викладатимуть програму з фінансової грамотності в обраних школах у кожній із 12 громад. Програма повинна бути адаптована до потреб вікової групи 14–16 років (по 50 старшокласників у кожній громаді) і впроваджуватиметься в обраних школах упродовж 3–4 місяців (приблизно 35 годин).

  1. Розробка онлайн-курсу з фінансової грамотності

Після адаптації навчальної програми з фінансової грамотності Заявник(и) до липня 2022 року включно, розробляє(ють) онлайн-курс із фінансової грамотності, ґрунтуючись на навчальній програмі. За потреби заявник(и) може(уть) залучити продакшнстудію для розробки онлайн-курсу з фінансової грамотності. Онлайн-курс повинен містити інтерактивні елементи, зміст такого курсу має бути доступним для молоді у віці 14–16 років, до того ж курс повинні викладати здебільшого молоді люди (підхід «рівний навчає рівного», коли молоді люди, а не вчителі, викладають матеріал своїм одноліткам). 

  1. Запуск і просування онлайн-курсу на платформі «Всеукраїнська школа онлайн»

Після розробки онлайн-курсу з фінансової грамотності заявник(и) запустить(ять) його на платформі «Всеукраїнська школа онлайн», а також за необхідності розмістить(ять) певні модулі курсу на платформі https://osvita.diia.gov.ua/ і просуватиме(уть) його серед цільової аудиторії протягом вересня – грудня 2022 року. Заявник відповідає за переговори з представниками «Всеукраїнської школи онлайн», водночас IREX може допомогти із залученням МОН, за потреби. Це дозволить залучити більшу кількість молодих людей і допоможе не переривати освітнього процесу під час карантинних обмежень.

Очікувані результати проєктної діяльності

Учасники програми отримають знання та основні інструменти управління особистими фінансами. Навчальний посібник поділено на розділи навколо п’яти ключових компетентностей: «Заробляти», «Витрачати», «Заощаджувати й інвестувати», «Позичати» та «Захищати».

  • Після вивчення Розділів 1–2 учасники отримають розуміння сутності грошей, праці та підприємництва, фінансового планування та бюджету, а також того, як працює фінансова система.
  • Після вивчення Розділу 3 учасники дізнаються, як і чому потрібно заощаджувати та примножувати статки: від депозитів, інвестицій аж до пенсій.
  • Розділ 4 навчить тому, як відповідально ставитися до запозичень і кредитів.
  • Після проходження Розділ 5 зрозуміють як захистити себе в разі виникнення фінансових негараздів, а також, як запобігти цим негараздам завдяки управлінню ризиками та уникненню шахрайства.

Очікувані предметні компетентності:

  • розуміння базової економічної та фінансової термінології;
  • розуміння форм зайнятості, економічної активності (наймана праця, підприємництво тощо) та винагороди за працю;
  • усвідомлення потреби постійного навчання та розвитку навичок для побудови кар’єри, власного бізнесу тощо;
  • застосування концепцій фінансового планування і прогнозування вартості досягнення фінансових цілей;
  • розуміння природи та видів надходжень та видатків сімей;
  • уміння планувати і складати сімейний бюджет;
  • ознайомлення із сутністю та видами податків, їхнім значенням для держави та суспільства;
  • розуміння методів здійснення платежів із використанням готівки, безготівкових коштів, електронних грошей; знайомство з платіжними системами;
  • усвідомлення ролі банків та небанківських фінансових установ в економіці та суспільстві, та для кожного громадянина;
  • розуміння сутності страхування, видів особистого та майнового страхування, страхування відповідальності;
  • усвідомлення вартості грошей у часі та впливу інфляції на реальну вартість грошей;
  • розуміння різних видів заощаджень, їхніх переваг та недоліків;
  • ознайомлення із поняттям інвестування, методами інвестування, основними інструментами;
  • розуміння переваг багаторівневої пенсійної системи та необхідності турбуватися про свою майбутню пенсію;
  • ознайомлення із різними формами та джерелами запозичення коштів, розуміння їхньої вартості та пов’язаних із ними ризиків;
  • усвідомлення сутності та видів ризиків (у тому числі фінансових ризиків), способів управління ними;
  • розуміння різних шахрайських схем під час користування фінансовими послугами та засобів захисту своїх коштів від шахраїв;
  • розуміння своїх основних прав та обов’язків як споживача фінансових послуг.

Детальніше за посиланням: https://www.dropbox.com/sh/82h35ti5qyr35ct/AACYt_9pvDv-uO3ma–p884fa?dl=0